خانه بازاریابی و فروش ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

فروش اینترنتی با ایمیل مارکتینگ  یک راه با ارزش و ارزان برای صاحبان کسب و کارهای کوچک برای ارتقاء و شناساندن برند خود و فروش اینترنتی است.

 

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

 

این کار به شما اجازه می دهد تا بوسیله آن با مشتریان گذشته ارتباط برقرار کنید و  خود را به مشتریان آینده معرفی کرده و بتوانید به دیگران پیشنهادات ویژه بدهید.

 

 

بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ همچنین فرصتی برای ایجاد یک ارتباط جامع با مشتری فراهم می کند.

 

 

تولید محتوای موثر تنها یک قطعه از پازل است .

 

 مواردی از بایدها و نبایدها وجود دارد که باید هنگام ارتباط با افراد از طریق ایمیل به آنها توجه کنید.

 

 

باید بسیار مراقب و با برنامه باشید تا ایمیل های ارسالی اسپم نشود.

 

 

ایجاد و نگهداری لیست ایمیل های جامع به شما در دستیابی به این اهداف کمک خواهد کرد.

 

 

موارد زیر می تواند به شما در ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ و فروش اینترنتی موفق کمک کند.

 

 

روش اول

ایجاد لیست های ایمیل

لیست ایمیل های خود را بسازید.

 

 

الف) سه گروه مهم برای بازار از طریق ایمیل مارکتینگ:

 مشتری های فعلی شما ، مشتریان گذشته و مشتریان آینده هستند.

 

 

از یک پایگاه داده برای بدست آوردن نگهداری نام و آدرس ایمیل ها استفاده کنید.

 

 

اگر آدرس ایمیلی ندارید، باید جمع آوری آنها را شروع کنید.

 

 

 برای ساختن لیست خود، از وبسایت خود، نمای ظاهری، صفحه اصلی، صفحات فرود و هر تماس تلفنی برای درخواست آدرس ایمیل بازدید کننده خود استفاده کنید.

 

 

در هر جایی امکانی برای افرادی که برای لیست ایمیل ثبت نام می کنند قرار دهید از جمله در فروشگاه اینترنتی خود.

 

آنها را به ثبت نام با ارائه کوپن های تخفیف و مزایای دیگر که فقط از طریق ایمیل ارسال می شود، جذب کنید.

 

 

و در این مرحله به هیچوجه اطلاعات زیادی از افراد درخواست نکنید.

 

 

ب) وعده حریم خصوصی.

بسیاری از افراد تمایلی به ثبت نام برای لیست ایمیل شما نخواهند داشت مگر اینکه شما به  آنها اطمینان دهید آدرس های ایمیل و اطلاعات شخصی آنها را حفظ می کنید.

 

 

این باید به آنها وعده داده شود.

 

 

همراه با این وعده اولیه، شما باید بیانیه حفظ حریم خصوصی را در پایین هر ایمیل ارسالی نیز قرار دهید. و این بیانیه باید مختصر و دقیق باشد.

 

 

بیانیه های حریم خصوصی باید بیان کننده این باشد که شرکت شما هرگز ایمیل های خود را به اشخاص ثالث ارسال نخواهید کرد و فقط برای اهداف بازاریابی محصولات و خدمات شرکت شما استفاده می شود.

 

 

همچنین لازم به ذکر است که محتوای ایمیل محرمانه است و فقط برای فردی به نام مورد نظر است.

 

 

همچنین اعلام کنید که اگر ایمیل به صورت خطا دریافت شده، گیرنده باید این شرکت را مطلع کند تا ایمیل او را از لیست ایمیل حذف کند.

 

 

به عنوان مثال: حریم خصوصی شما برای ما مهم است. ما اطلاعات شخصی شما را به هیچ شخص ثالثی افشا نخواهیم کرد.

 

 

اگر نمیخواهید با شرکت ما ارتباط برقرار کنید، می توانید با پاسخ دادن به این ایمیل به ما اطلاع دهید.

 

 

لیست های مختلف ایمیل ایجاد کنید.

آدرس های ایمیل را سازماندهی کنید و مطمئن شوید که آنها را جدا کرده اید.

حداقل باید ایمیل ها را به لیستی از مشتریان فعلی، مشتریان گذشته و مشتریان احتمالی تقسیم کنید.

 

 

 ایجاد لیست های جداگانه ایمیل به شما اجازه می دهد ایمیل های مختلف را به گروه ها ارسال کنید، هر کدام با محتوا و هدف خاص خود.

 

 

شما، می توانید لیست های خاص خود را برای اهداف حتی بهتر تر مشخص کنید.

 

 

مهم این است که از طریق بازاریابی ایمیل با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

 

 

فهرست هدفمند با محتوای مربوطه به شما کمک خواهد کرد که این کار را انجام دهید.

 

 

روش دوم

تولید محتوای موثر

به یاد داشته باشید هنگام نوشتن، پیام و اهداف مشخص داشته باشید.

 

 

طوری ایمیل را طراحی کنید که آنها ایمیل را باز کنند و علاقمند به خواندن ایمیل باشند.

 

 

ایجاد “میل” با ارائه  یک پیشنهاد انگیزشی، در نهایت  آنها را وادار به “اقدام” می کند.

و می تواند با کلیک کردن بر روی یک لینک، کسب و کار شما، خرید چیزی از وب سایت شما و غیره منتقل شود.

 

 

به عنوان مثال، یک معلم ایروبیک که به آموزش زوج ها می پردازد!

می تواند به طور موثر از طریق ایمیل تبلیغاتی با ارائه یک دوره آموزشی رایگان برای یک کلاس مقدماتی آزاد شروع کند. این پیشنهاد می تواند تمایل ایجاد می کند.

 

 

از آنجا که اهداف اصلی زوج هستند، یک خط موضوع مانند “آیا می خواهید آموزش سطح بعدی را دریافت کنید؟” یک راه موثر برای جلب توجه مخاطب خواهد بود.

 

 

یک خط موضوع موثر بنویسید.

همیشه خطر اسپم شدن وجود دارد. یک خط موضوع خوب می تواند این احتمال را کاهش دهد. بهترین توصیف یک خط موضوع کمتر از ۴۰ کاراکتر است. ۲۰ تا ۳۰ مطلوب است.

 

 

به مخاطبان خود در مورد محصولات، خدمات و اطلاعات مربوط به کسب و کار جدید، به مشتریان خود اطلاع دهید.

 

 

با استفاده از کلمات “چگونه” یک راه عالی برای دریافت ایمیل خود باز کنید. راه حل خود را به نیازهای آنها وصل کنید.

 

 

یک پیشنهاد قانع کننده ارائه کنید که گیرنده علاقه مند به آن باشد. و این پیشنهادات معمولا تخفیف یا قیمت ویژه هستند.

 

 

برای مثال، یک خط موضوع خوب که یک شرکت نرم افزاری می تواند برای بازاریابی به صاحبان رستوران استفاده کند، “ویژگی امنیتی جدید ما سرقت داخلی را حذف خواهد کرد” یا “چگونه برای از بین بردن سرقت داخلی …”.

 

 

محتوای جالب ارائه کنید.

یک راست آنها را به صفحه فروش نفرستید! به جای فوروارد کردن محصول خود، یک ایمیل جالب برای خوانندگان  بنویسید.

به جای توضیحات طولانی مدت محصولات خود و تمامی سرویس های شگفت انگیز که ارائه می دهید، درباره مشکلاتی که ممکن است به خوانندگان شما آسیب برساند، بنویسید و سپس راهکارهایی را که محصولات و خدمات شما آنها را برطرف می کند بنویسید.

 

 

درست همان موضوعی که باید آنها را برای باز کردن ایمیل به ذوق بیاورد، مقدمه شما نیز باید یک کار را انجام دهد اینکه آنها را برای خواندن بقیه ایمیل نگه دارد.

 

 

برای جذب علاقه، سعی کنید داستان یا ایجاد رمز و راز، و یا یک تصویر مربوطه و قانع کننده در داخل ایمیل قرار دهید.

 

 

به عنوان مثال، به جای اعلام ویژگی جدید با توصیف آن از لحاظ فنی، می توانید به جای آن از مزایای این ویژگی صحبت کنید که به طور مستقیم و مثبت بر یک مشتری احتمالی تاثیر می گذارد. تمرکز بر نیازهای مشتری توجه آنها را جلب می کند.

 

 

شما می توانید عبارات کلیدی را با استفاده از گلوله ها یا بولت ها ایجاد کنید، که به طور خلاصه اطلاعات را در حالی که بر آن تأکید می کند، نوشته می شود.

 

 

 

ایمیل ها را ساده و آسان برای خواندن نگه دارید.

مردم هر روز ایمیل های زیادی دریافت می کنند .اطمینان حاصل کنید که ایمیل برای گیرنده و برای اسکن سریع طراحی شده است.

 

 

مطالب را با پاراگراف های کوتاه بنویسید. همچنین شامل تصاویر مربوطه باشد برای شکستن متن.

 

 

اگر یک پیشنهاد دارید که نیاز به اطلاعات زیاد دارد، پیوند «بیشتر بخوانید» را ارائه دهید.

 

 

اگر آنها علاقه مند باشند، می توانند بر روی آن لینک کلیک کنند و به صفحه وب منتقل شوند که اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد.

 

 

از مهمترین اطلاعات در بالای ایمیل شروع کنید.

 

 

یک هدف عملیاتی ایجاد کنید.

ایمیل شما باید وسوسه انگیز باشد و گیرندگان را مجبور به اقدام خاصی کند.

 

 

با این حال، اقدام لزوما به معنی خرید چیزی بلافاصله نیست.

 

 

هدف می تواند فقط پاسخ آنها به ایمیل و یا حتی اقدام به کلیک بر روی یک لینک باشد که آنها را به وب سایت شما می آورد.

 

اطمینان حاصل کنید که هدف عملی چیزی است که می توانید پیگیری کنید مانند یک کلیک، پاسخ یا تماس تلفنی از طریق سیستم عامل هایی مانند :

Google Analytics

 

 

مهم این است که به اثربخشی کمپین های بازاریابی ایمیل خود نظارت کنید و تنها راه انجام این کار با یک اقدام به عمل است که می توانید آن را دنبال کنید.

 

 

روش سوم

ارسال ایمیل

یک ایمیل خوش آمد گویی ارسال کنید و یک گزینه انتخاب قرار دهید.

 

قبل از شروع به بازاریابی به فرد جدید، ابتدا باید یک ایمیل خوش آمدید ارسال کنید.

 

 

شرکت را معرفی کنید و به آنها اطلاع دهید که چه چیزی از ایمیل های آینده انتظار می رود.

 

 

ارائه یک فرم انتخابی که به آنها اجازه می دهد تأیید کنند که میخواهند ایمیلهای بیشتری از شما دریافت کنند نیز مفید است.

 

 

 برای دادن انگیزه به آنها برای انتخاب، ارائه یک پیشنهاد جذاب در ایمیل خوش آمدگویی موثر خواهد بود.

 

 

برای مثال، شما می توانید یک محصول رایگان یا تخفیف با خرید بعدی خود را ارائه دهید.

 

 

گزینه انتخاب ممکن است به شما کمک کند از اسپم کردن افراد و برقراری ارتباط با آن فرد  دست پیدا کنید.

 

 

هر ایمیلی که ارسال میکنید نیز باید یک لینک لغو اشتراک مشخص را در آن داشته باشید. این به شخص اجازه می دهد تا هر زمان که بخواهد از آن استفاده کند.

 

 

برای اولین بار یک ایمیل تست ارسال کنید.

 هنگامی که روی «ارسال» یک ایمیل بزنید، هیچ بازگشتی وجود ندارد.

 

 

شما نمیتوانید تصحیح یا تغییر هر یک از مطالب را انجام دهید. قبل از فرستادن ایمیل به لیست کلی ایمیل خود، آن را به چند نفر از افراد در شرکت خود ارسال کنید.

 

ببینید آیا این افراد محتوای ایمیل را بررسی می کنند، تأیید می کنند که تمام لینک ها کار می کنند.

 

 

 بگویید در صورت لزوم متن ایمیل را اصلاح کنند، و مطمئن شوید قالب بندی درست است، و غیره.

 

 

پیگیری اثربخشی از طریق تجزیه و تحلیل.

اکثر ارائه دهندگان خدمات الکترونیکی شامل تجزیه و تحلیل رایگان، مطالبی در مورد اثربخشی ایمیل ارائه می دهند.

 

 

دانستن این اطلاعات می تواند به شما برای تصحیح محتوای بعدی شما برای موفقیت در بازاریابی ایمیل موفق تر در آینده کمک کند.

 

 

 اما سه شاخص مهم عبارتند از نرخ بازدید، میزان کلیک و لغو اشتراک.  

 

 

نرخ بازدید به شما می گوید که خط مشی شما به چه نحو موثر بوده است، نشان می دهد که چند نفر ایمیل را باز کرده اند و چند نفر آن را باز نکرده اند.

 

میزان کلیک به شما نشان می دهد که محتوای شما مفید بوده یا نه. و یا کدام قسمت از آن مفید بوده است.

 

 

با اطلاعات لغو اشتراک نیز می توانید بدانید که محتوای نامناسب ایجاد کرده اید زیرا بسیاری از افراد، پس از دریافت ایمیل و دیدن آن لغو اشتراک کرده اند.

 

 

 

به امید موفقیت تک تک شما عزیزان

ایده سنتر

  • online sale

    فروش اینترنتی

    این مطلب فقط برای اعضا سایت قابل دسترسی می باشد. …
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده ایده سنتر
بارگذاری بیشتر در بازاریابی و فروش

6 دیدگاه ها

  1. محمد

    ۱,خرداد,۱۳۹۷ در ۱:۲۰ ب.ظ

    سلام روز بخیر
    قبلا ازتون دعوتتون کرده بودم برای عضویت
    در گروه جامعه وبمستران
    مهندس چرا نیومدی توی گروه
    خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل اطلاعات داشته باشیم
    گروه جامعه وب مستر ها
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

    پاسخ دادن

  2. ارسال ایمیل تبلیغاتی

    ۲۳,آذر,۱۳۹۶ در ۸:۴۸ ق.ظ

    ممنون از وبلاگ خوبتون

    پاسخ دادن

  3. ارسال ایمیل تبلیغاتی

    ۹,آذر,۱۳۹۶ در ۸:۲۱ ق.ظ

    با تشکر از مطلب خوبتان

    پاسخ دادن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

هدیه ۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی

چگونه درآمد خود را ماهانه به    ۶۰ میلیون تومان برسانید؟!! هدیه ۶۰ میلیون تومانی رازی ساده…