خانه کسب و کار اینترنتی نوشتن طرح کسب و کار

نوشتن طرح کسب و کار

نوشتن طرح کسب و کار

 

نوشتن طرح کسب و کار به شما در دستیابی به اهداف کارآفرینی کمک می کند طرح کسب و کار روشن و قانع کننده راهنمایی برای ایجاد شرکتی موفق با اهداف شخصی و مالی است.

 

همچنین می تواند دیگران را متقاعد سازد، از جمله بانک ها، برای سرمایه گذاری در آنچه شما ایجاد می کنید.

 

نوشتن طرح کسب و کار
نوشتن طرح کسب و کار

 

قسمت اول

انجام کارهای خانگی شما

 

 

بازار های بالقوه ای را برای کسب و کار خود تجزیه و تحلیل کنید.

 

برای نوشتن طرح کسب وکار در نظر بگیرید که کدام بخش از جمعیت محلی (و یا بین المللی) به دنبال استفاده از محصولات یا خدمات شما است.

 

این باید بیش از حد حدس و گمان باشد و شامل انجام تحقیقات دقیق و هوشمندانه باشد.

 

شما باید تجزیه و تحلیل ثانویه جمع آوری شده توسط ناظران بیرونی، و همچنین گرفتن تحقیق اولیه که خودتان جمع آوری می کنید، با روش ها و مشاهدات خود، تجزیه و تحلیل کنید.

 

 

موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

آیا بازار مناسب برای محصول یا سرویس مورد نظر شما وجود دارد؟

مشتریان بالقوه چند ساله هستند؟

آنها چه کاری می کنند؟

آیا محصول یا خدمات شما برای یک جمعیت قومی یا اقتصادی خاص جذاب است؟

آیا تنها افراد ثروتمند قادر به پرداخت آن خواهند بود؟

آیا مشتری ایده آل شما در یک محله یا منطقه خاص زندگی می کند؟

 

 

اندازه بازار بالقوه خود را تعیین کنید.

 

مهم این است تولید محصول شما به همان اندازه ممکن باشد.

 

برای مثال، اگر شما می خواهید کسب و کار تولید صابون را شروع کنید، ممکن است باور داشته باشید که هر بدن کثیف نیاز به محصول شما دارد، اما شما نمی توانید از تمام جهان به عنوان بازار اولیه خود شروع کنید.

 

حتی اگر چنین چیزی مورد نیاز جهان باشد، بلکه ابتدا باید یک گروه کوچکتر و هدفمندتر مشتری را شناسایی کنید، مانند کودکان زیر ۸ سال که ممکن است در حمام از صابون استفاده کنند.

 

از آنجا، شما می توانید اطلاعات را به طور خاص تجزیه و تحلیل کنید:

چه تعداد در هر جامعه خاص نیاز به صابون دارند؟

چند فرزند در حال حاضر زیر سن هشت سال هستند؟

چه مقدار صابون در ماه یا یک سال استفاده می کنند؟

چندین تولید کننده دیگر صابون سهم بازار را دارد؟

رقبا بالقوه شما چقدر بزرگ هستند؟

 

 

شناسایی نیازهای اولیه شرکت شما.

برای نوشتن طرح کسب و کار باید بدانید برای آغاز کار چه چیزی نیاز دارید؟

 

این که آیا شما می خواهید یک شرکت موجود را با ۳۰۰ کارمند خریداری کنید یا خودتان با اضافه کردن یک خط تلفن اضافی به میز کار خود در خانه شروع کنید.

 

باید فهرستی از مواد مورد نیاز خود را تهیه کنید. بعضی از آنها ممکن است ملموس باشند، مانند پنجاه پوشه فایل و یک کابین بزرگ که در آن تمام آنها را ذخیره کند.

 

سایر الزامات ممکن است غیرممکن باشد، مانند زمان برای ایجاد یک محصول یا انجام تحقیقات بازار در مورد مشتریان بالقوه.

 

 

آماده سازی نمونه های محصول.

 

اگر قصد دارید یک موش بافتنی بسازید، یک نمونه اولیه جذاب برای نشان دادن به سرمایه گذاران بالقوه نیاز دارید.

 

چه موادی نیاز دارید؟

آیا برای تحقیق و توسعه پول نیاز دارید تا ساخت و ساز را بهبود ببخشید؟

آیا شما نیاز به استخدام یک مهندس برای طراحی طرح های دقیق ساخت دارید؟

آیا باید اختراع خود را ثبت کنید؟

آیا شما نیاز به بررسی استاندارد دارید؟

 

 

مکان های مورد نظر برای کسب و کارتان را بررسی کنید.

قبل از نوشتن طرح کسب و کار حتما با یک کارگزار املاک و مستغلات تماس بگیرید و در فضاهای واقعی خرده فروشی در محله ای که می خواهید رستوران خود را باز کنید، نگاهی بیاندازید.

 

یک نقشه از سایت های گران قیمت و ارزان ترین مکان و فیلم تهیه کنید. سپس تخمین مقدار فضای مورد نیاز و اینکه چه مقدار پول لازم است برای اجاره بپردازید تخمین بزنید.

 

 

هزینه راه اندازی خود را تعیین کنید.

 

فهرستی از تمام منابع ملموس و غیرمترقبه ای که برای کسب و کارتان نیاز دارید، لیست کنید.

 

قیمت کلی برآورد شده از همه این موارد هزینه خرید شما خواهد شد، آیا شما در حال خرید رایانه های پیشرفته هستید یا به سادگی نصب یک خط تلفن جدید روی میزتان.

 

اگر برآوردهای شما به نظر غیر منطقی زیاد است، گزینه های دیگری را جستجو کنید.

 

اما به خاطر داشته باشید که بهتر است هر عنصری را که واقعا نیاز دارید همراه با برآورد مناسب هزینه های هر مورد تعیین کنید، بنابراین شما از پول یا پیش فرض وام خود استفاده نکنید.

 

صادقانه و محافظه کارانه در تخمین های خود باشید، همچنین خوش بین باشید.

 

 

خود را جای سرمایه گذاران بالقوه قرار دهید.

 

از خودتان بپرسید: “اگر قصد دارم X مقدار تومان را به یک مفهوم یا ایده یا حتی یک محصول اختصاص دهم، چه چیزی می خواهم بدانم؟”

 

اطلاعاتی را که می دانید اطلاعات مفید و قابل اعتماد است را جمع آوری کنید. بسته به محصول شما ممکن است نیاز به جستجوی اطلاعات طولانی و سخت داشته باشید.

 

اگر می بینید برخی از ایده ها یا حتی همه ایده های خود را در بازار به خوبی پوشش داده اند، امید خود را از دست ندهید.

 

این واقعیت را نادیده نگیرید و به جای آن، ببنید آیا هنوز هم می توانید یک کار بهتر یا یک ویجت بهتر از رقبای خود انجام دهید؟

 

در بسیاری از موارد، احتمال دارد که شما بتوانید به خوبی از بازار مطلع شوید و بدانید که چگونه ارزش ها را به نحوی که رقبایتان انجام نمی دهند، ارزش گذاری کنید.

 

 

شناسایی سرمایه گذاران بالقوه بانک ها و منابع مالی.

 

آنها به هر ایده ای پول قرض نمی دهند؛ افراد با ایده های کسب و کار جالب مورد توجه هستند.

 

آنها از دستورالعمل خاصی مانند پایگاه اطلاعات مدیریت ریسک (M.A) پیروی می کنند، که با سرمایه گذاری و وام دادن به کسب و کار شما سود می برند، طراحی شده اند.

 

وام دهندگان معمولا به سرمایه، ظرفیت، وثیقه، شرایط، و شخصیت شرکت نگاه می کنند. شما قبل از پرداختن به منابع مالی باید تمام این پایگاه ها را تحت پوشش قرار دهید.

 

پایان بخش اول

 

همچنین شما می توانید مقاله:”چگومه بازار هدف خود را پیدا کنید؟” را در همین سایت مطالع کنید.

 

به امید موفقیت تک تک شما عزیزان

ایده سنتر

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده ایده سنتر
  • درآمد از بلاگ

    کسب درآمد از بلاگ

    کسب درآمد از بلاگ : کسب درآمد از بلاگ و چطور بلاگ نویسی می تواند تبدیل به شغل شود؟ می خواه…
  • تلگرام

    ۲۵ نکته مهم در شبکه‌های اجتماعی

    این مطلب فقط برای اعضا سایت قابل دسترسی می باشد. …
بارگذاری بیشتر در کسب و کار اینترنتی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

هدیه ۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی

چگونه درآمد خود را ماهانه به    ۶۰ میلیون تومان برسانید؟!! هدیه ۶۰ میلیون تومانی رازی ساده…