خانه بازاریابی و فروش چگونه بازار هدف خود را پیدا کنیم؟

چگونه بازار هدف خود را پیدا کنیم؟

چگونه بازار هدف خود را پیدا کنیم و محصول را به فروش برسانیم؟

 

بازار هدف نادرست می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری اشتباه، قیمت‌گذاری اشتباه، استراتژی بازاریابی اشتباه و در نهایت به شکست کسب و کار منجر شود.

 

بازار هدف
بازار هدف

 

زمانی که در حال تدوین استراتژی بازاریابی هستید، این سوال را از خودتان بپرسید:

مشتریان شما چه کسانی هستند؟

 چه کسی محصول شما را خریداری می‌کند؟

 

در این مطلب در مورد نحوه یافتن بازار هدف و فروش محصول صحبت می‌کنیم.

 

یاد بگیرید که چگونه می‌توانید یک استراتژی بازاریابی موثر ایجاد کنید. اکثر کسب و کارهای موفق تشخیص داده‌اند که بخش کوچکی از افراد محصول یا سرویس آنها را خریداری می‌کنند.

 

وظیفه اصلی تعیین دقیق گروهی از افراد، و هدف قراردادن آنها در تمام فعالیت‌های بازاریابی می‌باشد.

 

همچنین شما می‌توانید یک کسب و کار قوی‌تر و بهتر با شناسایی و ارایه سرویس به یک گروه مشتری خاص ایجاد کنید. این گروه خاص همان بازار هدف شما است.

 

تبدیل به متخصص شوید

 

یکی از اولین چیزهایی که شما نیاز دارید اصلاح سرویس یا محصول است. به شکلی که با تغییر نیاز بازار هدف محصول هم تغییر کند. شما باید در این امر متخصص شوید.

 

متخصص به این معنی که این تغییرات را پیش‌بینی کنید و قبل از اینکه مشتری محصول شما را ترک کند، آن را با تغییرات منطبق کنید.

 

انتخاب بازار هدف کوچک شما را تغییرات با ثبات بیشتری نگه میدارد. بازار هدف کوچک باعث می‌شود شما در تغییرات ریزش کمتری داشته باشید.

 

در مرحله بعد شما نیاز به درک افراد دارید که محصول شما را به یکی از ۳ دلیل زیر خریداری می‌کنند:

 

برای تامین نیازهای اساسی

برای حل مشکلات

برای ایجاد حس خوب

 

شما نیازمند تعیین ویژگی برای محصول یا سرویس به شکلی که پاسخگوی این دلایل باشد.

 

محصول یا سرویس شما می‌تواند همه دسته‌بندی‌های بالا را در برگیرد ولی بهتر است شما مورد به مورد وارد شوید.

 

به عنوان مثال در ابتدا به ایجاد یک حس خوب بپدازید. می‌توانید در این زمینه به سرویس‌دهی به افراد خارج از شهر یا حتی خارج از کشور بپردازید و به دنبال این باشید که چگونه می‌توانید یک حس خوب برای مشتری با محصول خود ایجاد کنید؟

 

تعیین نقطه صفر در بازار هدف

 

 

بازار هدف
بازار هدف

 

گام بعدی در ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر تعیین نقطه شروع با استفاده از تقسیم‌بندی بازار است.

 

اول از همه مشخص‌کردن این مورد است که محصول شما بین‌المللی خواهد بود یا ملی؟

 

شما باید جامعه هدفی را با تعداد مشخص افراد در نظر بگیرید. شما نیاز دارید برای تعیین بازار هدف خود از تقسیم‌بندی‌های بازار استفاده کنید:

 

سن: کودکان، نوجوانان، متوسط، افراد مسن

 

جنسیت: مرد یا زن

 

سطح آموزشی: مدرسه، دانشگاه

 

درآمد: کم، متوسط، زیاد

 

وضعیت تاهل: مجرد، متاهل، طلاق‌گرفته

 

قومیت‌ها و زمینه‌های مذهبی

 

چرخه زندگی خانواده: تازه ازدواج کرده، ۱۰ سال ازدواج، ۲۰ سال ازدواج، فرزند دار یا بدون فرزند

 

و جزئیات بیشتری که می‌توانید در نظر بگیرید، این اطلاعات را باید به دست بیاورید.

 

مرحله بعد تقسیم بازار به ویژگی‌های روان شناختی و اجتماعی:

 

شیوه زندگی: محافظه کار، هیجان انگیز، سنتی، مد روز، افتصادی

 

کلاس اجتماعی: پایین، متوسط، بالا

 

فعالیت‌ها: ورزش، خرید، مطالعه کتاب

 

نگرش‌ها و باورها: دوست‌دار محیط زیست

 

توجه کنید اگر شما یک شرکت با ارایه سرویس X هستید، باید از صنایع و کسب و کارهای اطراف خود با خبر باشید.

در نظر گرفتن نوع کسب و کار، تعداد کارمندان، مشتریان آن کسب و کار و … لازم و ضروری است. بر خلاف افراد، دلایل خرید محصول توسط صنایع و کسب و کارهای دیگر عبارتند از:

 

برای افزایش درآمد

حفظ وضع موجود

برای کاهش هزینه‌ها

اگر بتوانید برای هر کدام از دلایل فوق سرویسی ارائه دهید، شما بازار هدف خود را پیدا کرده‌اید.

 

 

منبع puzlly&thebalance

 

به امید موفقیت تک تک شما عزیزان

ایده سنتر

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده ایده سنتر
  • پیشنهاد 60 میلیون تومانی

    هدیه ۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی

    چگونه درآمد خود را ماهانه به    ۶۰ میلیون تومان برسانید؟!! هدیه ۶۰ میلیون تومانی رازی ساده…
  • بازاریابی

    هفت استراتژی بازاریابی با بودجه کم

    هفت استراتژی بازاریابی با بودجه کم   امروز در این مقاله هفت استراتژی بازاریابی با بود…
  • ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ فروش اینترنتی با ایمیل مارکتینگ  یک راه با ارزش و ارزان برای صاحبان کسب و ک…
بارگذاری بیشتر در بازاریابی و فروش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

هدیه ۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی

چگونه درآمد خود را ماهانه به    ۶۰ میلیون تومان برسانید؟!! هدیه ۶۰ میلیون تومانی رازی ساده…